Seattle, a nagy kedvenc!

Sziasztok!

Annyi minden történt velem az elmúlt másfél hónapban, hogy hu! Most kiragadom a Seattle layoverem, de igyekszem írni majd egy összesítőt is a dayoffokról és a szabadságomról! 🙂

Megint nagy tervekkel indultam neki Seattle-nek, mivel nekem repülés szempontjából a kedvenc városom, és még sok minden volt a listán. Itt olvashatsz az előző layoverről.

Már a 14 órás járatot is végig pörögtem, ugyan éjjel háromkor indultunk, de végig aludtam az előző napot, mivel (engem ismerve, elég meglepően) buliztam előző este és 5re értem haza. Na szóval így kipihent voltam, és nem lehetett lecsapni. Mindenkit megfertőztem a Boeing gyárral, ahol ugye már voltam, de ajánlgattam, hogy menjenek oda, illetve a Museom of Flight-tal, ami a repülős múzeum. Volt még egy apróság a listámon, aminek kicsi volt a valószínűsége, hogy sikerül, de erről majd később. Reggel 6 körül szálltunk le Seattleben, mire a hotelbe értünk, és lezuhanyoztunk, összekészülődtünk, indulhattunk is a múzeumba, ami 10kor nyitott. (Tehát a 14 órás járat után, azonnal irány a múzeum! ) Hihetetlen volt, de 5-en mentünk, bár én inkább egyedül szerettem volna, nem voltam benne biztos, hogy mennyire köti le a többieket, és nem szerettem volna tőlük függni. Végül beigazolódott a gyanúm, 3-an tulajdonképp átsétáltak rajta, nem is értem, minek jön az ilyen. Na mindegy de Nicolasszal,  az argentín kollégával egymásra találtunk, együtt másztuk végig röpke 4 órában (több időt el lehet tölteni, nem olvastam el mindent, lefotóztam a leírásokat, hogy majd elolvasom, és itt szögezném le, apu is nagyon hiányzott, biztos mindenhez lett volna egy-két kiegészítő gondolata).

Öt terem van a múzeumban: Nagy galéria, Vörös pajta (vagy mi a szösz az magyarul), I. és II. világháború, Űr galéria és a Pavilon.

A Nagy galériában mindenféle repülőgépet felleltünk a Wright fivérektől kezdve a Boeingen át a Mig-21-esig. Mutatok néhány képet:

thumb_XCIW9576_1024
Wright fivérek zümmögője – én most tudtam meg, hogy ezen feküdni kellett!
thumb_DUQC6932_1024
Ezzel az izével átbiciklizték a La Manche csatornát… 😀 Gossamer Albatross II a neve, és pedálozva lehetett hajtani a légcsavart a hátulján.
thumb_SLEB9796_1024
Curtiss Robin – postagép
thumb_XNQH4658_1024
Boeing model 80A-1 – az 1920-as évekig a repülőket postajáratokként használtak, ám ezzel a modellel elkezdtek utasokat szállítani. Ez az első járat, amin légiutaskísérők dolgoztak!
thumb_LOBQ4477_1024
Itt látható a belseje az előző modellnek, kíváncsi lennék, hogy ezek a faszékek voltak-e valamennyire rögzítve… egy rosszabb leszállás és mindenki repül a kabinban! 😀
thumb_QVGC2295_1024
Ő pedig a híres neves DC-3 a Douglas repülőgyárból (mármint a felső légcsavaros). Hihetetlenül gyorsan fejlődött a repülés a 20-as, 30-as években, hiszen a Boeing fa modelljének tervezése és a dc-3-as között 5 év telt el (a múzeum egyik idegenvezetője mondta)
thumb_QPXX8349_1024
A Lockheed Blackbird-je, 1966-ban kezdték el gyártani, hihetetlenül modernnek számított anno
thumb_MQRJ1155_1024
A KEDVENC! Amelia Earhart úttörőnek számított az 1930-as években a repülésben is, de a női pilóták között is! Ő volt az első nő, aki átrepülte egyedül az Atlanti-óceánt, majd földkörüli útra indult egy navigátorral, és a Lockheed Electráját választotta társának a hosszú úton. Sajnos nem sikerült neki megtalálni az utolsó szigetet a Csendes-óceán felett, pedig onnan már csak egy felszállás lett volna Amerika. A gépét mai napig keresik.

Na ezután következett ez a vörös pajta nevezetű csoda, mivel fáradtak voltunk, és a csoport nagy része másnap készült a Boeing gyárba, így csak benéztünk, utólag jöttem rá, hogy egy darab fényképet se sikerült lőni, pedig érdekes volt. Az eredeti Boeing gyárat rekonstruálták, az egész tényleg úgy nézett ki, mint egy pajta, mindenhol fafeldolgozó gépek voltak és vöröses színű volt minden.

Majd izgatottan átviharoztunk a világháborús gépekhez. Na itt maradtunk le teljesen a másik három crewtól. Ott menőztem Nicolasnak, hogy ezt is láttam Budapesten repülni, meg ezt is! Ugye a Redbullnak van Corsair-je és Lightning-ja, és ezek ki voltak állítva ott is. Nade akkor sztori képekben.

thumb_UERN9014_1024
Na ezen a képen balról jobbra, Thunderbolt, hátul Corsair , majd Lightning
thumb_PGGY5539_1024
Corsair, alias Kapitány a Repcsik cimű meséből
thumb_PVNY9674_1024
Mustang! Ilyet szerintem még nem láttam élőben.
thumb_USTU6399_1024
A Mustang szárnya, sose láttam még, hogy van betárazva a géppisztoly egy II. világháborús gép szárnyába, meglepő volt!
thumb_TPSO2522_1024
Thunderbolt közelről
thumb_NBKG1220_1024
Akkora modell gyűjteménye van ennek a múzeumnak!!!! legalább 20 percet eltöltöttünk itt,mert mindegyik modellnek van egy száma, és a számítógépben meg lehetett nézni, hogy mit kell tudni az adott repcsiről.
thumb_MYOL1887_1024
Még több repcsiiiii
thumb_GQAS6127_1024
Nagyon interaktív volt az egész kiállítás, mindenféle feladatok elé állították a látogatókat, itt például meg kellett tippelni a felségjelzéseket, hogy melyik melyik országhoz tartozik.
thumb_HSBM4761_1024
És egy kis I. világháború! Ebben a teremben fagépek voltak és két és három fedelesek.

Ezekután mivel egyikünk sem volt egy űr fanatikus, azon a termen csak átszaladtunk a Pavilon felé. Ott se volt már sok időnk, mert az a másik 3 crew rágta a fülünket, illetve ez a Nicolas is kicsit elvette az életkedvem,mert azt hajtogatta, hogy ez a Pavilon nem olyan jó, mint a nem tudom én melyik múzeumban (talán New York). Én pedig így annyira nem tudtam élvezni, pedig olyan gépek voltak kiállítva, amiket még sose láttam élőben, vagy belülről. Na de azért lőttem 1-2 képet, és okoskodtam ott, szakmai ártalom… Kinyitogattam minden kis tárolót, majd utána olvastam, hogy nem szabad őket kinyitni. Meg ilyenek. 😀

thumb_XMIB7671_1024
Szóval a látkép, a Concorde lépcsőjéről fotózva, van itt minden, AirForceOne, B747, B787
thumb_KUGQ8607_1024
Az Air Force One elnöki irodája, a kalaptartó megfogott nagyon! 😀 Azt kell tudni az Air Force 1-ról, hogy azoknak a gépeknek a hívójele, amin az amerikai elnök utazik. A történelem során számos géptípust használtak, ez egy B707 négyhajtóműves csoda, Kennedytől Clintonig használták. Jelenleg B747-esek vannak üzemben.
thumb_TTHE0439_1024
B707 pilótafülke
thumb_TDJN5005_1024
B707 jumpseat, Cabin Crewként kicsit meglepődtem a jumpseat kényelmén 😀
thumb_EKNG7361_1024
Az elnök irodájának az ajtaján volt kutyaajtó! 😀
thumb_FGIA9787_1024
Concorde pilótafülke, egyszerű mint a mákos tészta, nem?
thumb_XINN4146_1024
Az utastér, nem túl sok üléssel
thumb_HFJH8916_1024
Concorde orra, ami ugye lehajtható volt le és felszállás közben, hogy segítse a pilóták kilátását a fülkéből.

Hihetetlen ez a Concorde számomra! 1969-ben volt a szűzfelszállása, 1976-ban állt szolgálatba, és egészen 2003-ig repült. Kerozin faló volt a gép, és ahogy látjátok, nem is igazán fért el benne sok utas. 2000-ben volt egy szörnyű balesete a típusnak, itt olvashatsz róla egy tuti cikket. Nem gondolom, hogy ez ölte meg a típust, mert három évig még erőlködtek vele utána. Egyszerűen iszonyat drága volt. De vannak feltörekvő ötletek egy hasonló gép indításához, szurkolok nekik! Menő dolog volt London – New York távolságot 3 óra alatt megtenni! 🙂

Na és utána következett a múzeum ajándékboltja… ilyenekbe engem tényleg nem szabad beengedni! Úristen, fel tudtam volna vásárolni az egészet!!! Nagyon tuti kis Amelia Earhartos könyvet vettem 🙂 Alig várom, hogy elolvassam.

Ezután az én szervezetem feladta, 28 óra ébrenlét után beestem az ágyba. Másnap igazi izgalmak vártak ránk!

Szóval az úgy van, hogy van ez a Kenmore Air, ami Seattle egyik öbléből üzemelő légitársaság, és rendes menetrend szerinti útjaik vannak, plusz néhány turista útvonal. A társaság flottáját itt tekinthetitek meg. Szerencsénkre van kedvezmény cabin crewként velük a 20 perces városnéző túrára. Úgy néz ki, hogy ha előre foglalsz akkor 100 dollár (az eredeti ára), ha aznap foglalsz crewként, akkor 50 dollár, illetve van egy olyan opció is, hogy odamész, és felírod magad várólistára, és ha felférsz a gépre, akkor ingyen mehetsz! :O Jó dolog az Emiratesnek dolgozni, igaz? 😀 Na még a múzeum után megkérdeztük, hogy mizu velük. A hotel portás azt mondta, hogy 7 hely van másnapra, így nem is foglaltunk, mert ugye a repülés napján féláron megkapjuk. Na másnap reggel lementem a recepcióra, és képzeljétek, egyetlen hely volt a napi 3 járaton!!! :O :O Na hát közöltem Nicolasszal, meg addigra egy másik srácot is odaevett a fene, hogy az én ötletem volt, én megyek!! 😀 Szerencsére engedtek a srácok, különben ott verekedés lett volna! Meg amúgyis, nélkülem nem is tudtak volna erről a lehetőségről… Na szóval befoglaltam a helyet negyed 3-ra, és előtte még így is meglátogattunk hárman egy föld alatti túrát, ami szintén érdekes volt, hogy hogy épült újjá Seattle az 1889-es tűzvész után, de erről majd egyszer máskor írok talán, most REPÜLÉS a téma. 😀

Na Nicolas úgy döntött, hogy eljön velem, hátha valaki nem jelenne meg, és felférne a gépre. Mondták ugyan a szállodában, és majd a reptéren is, hogy ilyen nagyon nincs, de ő az első a várólistán. Természetesen jóval előbb ott voltunk, szóval csorgattuk a nyálunkat, és próbáltam nem feltűnően vigyorogni, nem akartam megbántani Nicolast, h én megyek ő meg nem. Ő is ugyanolyan repülő fanatikus mint én, de hát az én ötletem volt, sajnálom. Na és egyébként képzeljétek, mekkora mákunk volt, jön oda a pasas, hogy megy a gép, indulás, mindkettőtök! Szóval nem jöttek el ketten, és így felfért a srác velem, ingyen! 😀 És tökre becsülöm benne, hogy utána odaadta a pilótánknak az 50 dolcsit. Jó fej volt! 🙂  Na képek!

thumb_FWYF3302_1024
De Havilland Turbine Beaver
thumb_LKKZ3048_1024
DHC-2 De Havilland Beaver
thumb_LJNM8277_1024
Nagy volt a forgalom a légtérben! 🙂
thumb_IMG_3424_1024
A híres neves Space Needle magassága alatt voltunk! 😀 A google azt mondja, hogy 184 méter magas.

Repülős élményekkel feltöldőve még megebédeltünk a Public Markettől nem messze, és utána aludtam egy nagyot a járat előtt, és másnap reggel indultunk vissza. 🙂

Fantasztikus volt Seattle!! Azt hiszem, hogy kivégeztem a várost. 🙂 Többet nem fogom kérni már, de ha esetleg kapok, akkor még mindig van mit csinálni ott. Abszolúte kedvenc!