Középfölde – Új-Zéland

Sziasztok!

Októberben a top járatom Auckland volt. Egyszerre vártam és féltem tőle. Azért féltem tőle, mert ez a világ jelenlegi leghosszabb járata. Odafelé még csak-csak… 15 óra 25 perc volt, viszont visszafelé 16 óra 53 perc. 😀 Úgyanúgy három szervízünk van rajta, mint a 13 órás Adelaide-en. És azért vártam, mert 57 órás a layover a szokásos 24 helyett. Bár ebbe bele is haltam volna, ha csak 24 óra. 😃

thumb_img_6991_1024
Crew Rest Compartment – a pihenőben töltöttem 4,5 órát oda és 5 órát vissza 😀

Ez egy nagyon izgalmas desztináció, tehát már az eligazításon ment a zsinat, hogy ki mit akar csinálni. ☺️ A legtöbbeket foglalkoztató progi a Hobbit falva volt. Volt egy szuper jófej magyar  lányka is economy osztályon és ő már volt pár hónapja, és a hotel szervezésében elment, de nagyon drága ez a megoldás, illetve nagyon rossz idő volt, mikor ő volt, így jött ő is velünk szerencsére. ❤️ Az egyik srác azzal kezdte, hogy ő bérel autót! Én is azt hallottam másoktól, hogy így olcsóbban ki lehet hozni. ☺️ Na szóval ezek voltak a tervek… ☺️

Délben megérkeztünk a hotelbe, és pár óra alvás után egy The Occidental Belgian Beer Cafe nevű étterembe mentünk, ahol rengeteg féle belga sör van és iszonyat nagy adag steak! Emirates crewnak jár 20% kedvezmény. 😀 Itt megbeszéltük, hogy autót bérlünk másnap. Sajnos aznap nem sikerült elintézni, mert aki intézte volna elaludt. 😂 Elnéztük neki egy 15 órás járat után.

Másnap reggel korán keltünk, és elsétáltunk a hotel által ajánlott autóbérlő céghez. 20 perc reggeli séta után kiderült, hogy nincs kocsi. Na lefehéredtünk, bár a szomszédban még volt 3 másik cég, de mégis …. Már jöttünk kifelé az üzletből, amikor bejött a főnök, és mondta, hogy most lett kész egy minibusz. Ugye 7-en voltunk, szóval pont ez kellett nekünk! Felcsillant a szemünk, és már írtuk is alá a papírokat. 2,5 órás út várt ránk Matamata városába (hát nem édes ez a város név? ☺️ )

thumb_img_7169_1024
A csapat – egyiptomi, lengyel, indiai, koreai, maláj és a két magyar hátul.
thumb_img_7011_1024
Ilyen zöldet és ilyen kéket még nem láttam sehol

Amint megérkeztünk Matamata városába, rögtön megláttuk a Welcome to Hobbiton táblácskát! Hobbit falva tényleg létezik! Eltéveszthetetlen, az egyik utca sarkon van egy kis hobbitos kinézetű házikó, ahol meg lehet venni a túrára a jegyet, ami fél óránként indul ki a farmra. 79 Új-Zélandi dollár.

thumb_img_7017_1024
Már itt Gollam fogad minket.

A buszon videókat láthatunk, hogy készült a falu. Nagyon érdekes kulissza titkokat tudtam meg az egész építésről és forgatásról. Megosztok veletek egy-kettőt, aki nem nagy Gyűrűk ura fanatikus, nyugodtan ugorjon. 🙂

Érdekes mert a rendező Peter Jackson a Miramax filmstúdóval akarta megcsinálni a filmet, de ez a studió úgy döntött, hogy túl nagy fába vágja fejszéjét a rendező, és ott hagyták őt, így került a képbe New Line Cinema (most már biztos rágják a kefét, hogy miért nem tartottak ki mellette. 😂 ) Amikor Peter Jackson kitalálta, hogy megfilmesíti J. R. R. Tolkien könyvét, neki állt megkeresni a tökéletes helyet, ami visszaadná a könyv leírását Hobbitfalváról. Eredetileg Angliában játszódik a történet, de biztos volt benne, hogy Új-Zélandon fogja megtalálni a tökéletes farmot. Szóval a New Line Cinema egy emberével helikopterre szállt, és repültek az ország felett. Egyszercsak megpillantották Ian Alexander farmját, ahol érdekes módon megtalálható a kis tó és a nagy fa is, ami a könyvben is szerepel. Leszálltak a birka legelőn, és bekopogtak Alexanderhez, aki éppen rögbi meccsett nézett, és alig akart kimászni a tv elől. Végül nem is értette, mit akarnak ezek az ismeretlenek, és  két fiát küldte ki, hogy beszéljenek velük (ő meg visszament meccsett nézni), és végül megállapodtak mindenről. Arra kérték Peter Jacksonék a családot, hogy ne mondják el a szomszédoknak, meg senkinek, hogy itt mi folyik. Ami akkor volt csak nehéz, amikor Gandalf tüzijátékát vették fel. 😀 Bár óriási a farm, 13 000 birka legel rajta ma is… szóval messze vannak a szomszédok, de elég nagy volt az a tüzijáték. 😀

44 hobbit házat építettek meg, különböző méretűeket, hogy amikor Gandalfot filmezik, akkor őt miniautűr lakásokkal vehessék fel, hogy nagynak tűnjön, illetve amikor a hobbitkák voltak porondon, akkor a nagyobb méretű lakásokkal filmezhessenek. Volt olyan is, aminek csak az volt a szerepe, hogy ha esetleg a kamera a távolba néz, ott is legyen kis kerekajtó. 🙂

thumb_img_7161_1024
Hobbitfalva bejárata, ahol Gandalf is begurul a lovaskocsiján

Egyébként a kis házak belseje nem létezik, csak a Zsáklak van kialakítva, de oda nem lehet bemenni. Wellingtonban vették fel studióban a benti jeleneteket. Nem tudom emlékeztek-e, amikor  Gandalf belép a Zsáklakba, lefejeli a csillárt, és az direkt volt, viszont, amikor utána a boltívet is megtalálja a homlokával, az már nem volt benne a forgatókönyvbe, de olyan jól játszotta tovább a színész, hogy benne hagyták. ☺️ Amikor Frodó felül Gandalf kocsijára, igazából 3 méterrel hátrébb ül, hogy kicsinek látszódjon. 😂

thumb_img_7138_1024
Megnéztem mi van bent, semmi. 😀
thumb_img_7124_1024
thumb_img_7116_1024
Minden olyan picike
thumb_img_7112_1024
Gyömbér sör a kandalló mellett
thumb_img_7110_1024
Itt is találtam cicát
thumb_img_7096_1024
Ezen a képen minden igazi, kivéve a krumpli, az mű 😀
thumb_img_7075_1024
thumb_img_7049_1024
Eggyel nagyobb méret
thumb_img_7028_1024
A tó és a fa, ami meggyőzte Peter Jacksont, hogy ez az a hely

Egyébként az egész falvat lerombolták a Gyűrűk ura forgatás után, eléggé kiszúrtak magukkal, mert utána a Hobbit trilógiához újra kellett építeni mindent. Ráadásul a Zsáklak feletti fát is kivágták, de az is kellett megint, viszont 60 évvel fiatalabb fa. 🙈Megcsinálták teljesen, 210 000 mű levelet aggattak rá, 2 hónapig dolgoztak vele, és 30 másodpercig látszódik a filmben. Mivel annyian keresték, hogy hol van ez a falu, és hogy létezik-e, végül megtartották eredeti állapotában, és így most már a nagy közönség is látogathatja.

Amire számítani kell, hogy elég kevés időt töltünk itt, 1,5 órát csupán, és túravezetőnk van. Tehát nem mászkálhatunk magunktól ide oda, ahova szeretnénk, de fényképezni volt időnk. Viszont ugye nagyon érdekes tényeket mondanak el. A Zöld Sárkány fogadóban lehet enni is, és nagyon finom illatok terjengtek, dehát nekem a gyömbérsört is alig volt időm meginni. Megértem én, hogy miért van így. Félóránként indul csak onnan busz, ahonnan mi indultunk, de vannak még olyan túrák is, amik hotelekből jönnek, szóval hogy ne halmozódjunk fel egy-egy helyen, hajtottak minket. Valakik ott ettek is, szóval nem tudom, ők hogy csinálták. De még így is azt hallottam, hogy érdemes kora délelőtt menni, hogy elkerüljük a tömeget.

Ezután hazavezettünk, és én Gyűrűk urát néztem este. Mi mást!😍

Auckland

Másnap még volt egy fél napom reggeli után, hogy körbe nézzek a városban! Igazából rengeteg dolog van itt, sétám során összeszedtem olyan 8-10 brosúrát…. Értem azokat az embereket, akik 3-4 hétre jönnek, és körbe utazzák az országot. Egyszer eljövök ide (valószínűleg, mikor milliomos leszek, mert iszonyat drága minden 😀 ) és körbe járom az egész országot. Pár kép során mutogatom meg, miket láttam.

thumb_img_7227_1024
Lementem az öbölhöz, ahonnan csodaszép látvány volt a Skytower, aminek lehet sétálni a peremén illetve leugrani onnan…. (192 méter magas a része, ahonnan ugrani lehet )
thumb_img_7220_1024
Heritage Landing nevű kikötőben jártam, ahol több mint 300 hajó áll, akár ilyen 70 évesek is. Új-Zélandnak nagyon nagy vitorlás múltja van
thumb_img_7193_1024
Ekkora hajót én még nem láttam, és a slussz poén, hogy volt hazafelé egy magyar utasunk, és mondta, hogy tengerjárón dolgozott, és most megy haza szabira. Kérdeztem tőle nagy vigyorogva, hogy ez ugye az, ami ott parkol most az öbölben, és igen! Magyarok, minenhol ott vagyunk! 🙂

Ezen kívül meg iszonyat gazdag sziget világa van Új-Zélandra, mindenki kedvence a Waiheke sziget, ami még bele is fér egy layoverbe, szóval legközelebb oda fogok átmenni, és biciklit bérlek, és körbe tekerek (legalább a felén. 😀 ).

A világ legszebb országa számomra most Új-Zéland. Tudom, hogy minden szuper layover után ezt mondom, de ez most tényleg nagyon-nagyon szuper volt!

Köszi, hogy elovlastad,

puszi,

Dorka

Advertisements

3 thoughts on “Középfölde – Új-Zéland

1. Szia Dorka,

Tegnap este találtam rá a blogodra és ma egy szuszra végigolvastam – köszönöm a csodás élményeket, melyeket képzeletben átélhettem én is. Nagyon tetszik a kedves, közvetlen és humoros stílusod és a pozitív életszemléleted, csak így tovább! 🙂

Ha kb. 10 évvel fiatalabb lennék, simán belevágnék én is egy hasonló szuper kalandba – kár, hogy annak idején nyuszi voltam és nem mertem jelentkezni légiutas kísérőnek. Pedig nagyon gondolkoztam rajta, csak úgy éreztem, nem lett volna elég jó az angolom hozzá. Így csak utasként élvezem a repülést, amikor csak van rá lehetőségem. 20 évesen repültem először életemben, azonnal beleszerettem az érzésbe és azóta sem untam meg. 🙂

Gratulálok az eddig elért sikereidhez és további klassz élményeket kívánok a repüléseid során!