Valparaíso és az Andok

Sziasztok,

Folytatom a beszámolóm a 9 napos túrámról, ami Valparaísoba és az Andokba vezetett két külön napon, de még megálltunk a Casablanca völgyben is egy borkostolóra.

Chile nagyon híres a borairól, amiről én nehezen írok, mert nem vagyok szakértő, mitöbb nem is iszok nagyon alkoholt, de azért itt megkóstoltam a 3 prezentált márkát az idegenvezetés végén. A borászat neve Veramonte, és képzeljétek teljesen bio! Egy nagyon szimpatikus lány, Coni beszélt nekünk a hely múltjáról és jelenéről, megmutatta a különböző szakaszait a bor készítésnek, és válaszolt minden kérdésünkre. Nagyon élveztük ezt a kb. másfél órát vele! 🙂

Ezután megérkeztünk Valparaísoba, ami egy kulturális központ az országban, Santiago de Chile előtt ez volt a főváros, mivel fontos szerepet tölt be a kikötője miatt. Őszintén sok időnk nem volt itt, szeretnék majd visszamenni ide, ha egyszer megint ebbe az országba kerülök valami csoda folytán, hogy csak úgy magamban ellegyek és érezzem a hangulatot. Kis színes utcái vannak, szép kilátás a partra, teli graffitivel, de a mutatós félékből.

thumb_IMG_9927_1024
Színeske!
thumb_LFKQ1936_1024
Kis utcák, sikátorok és graffitik
thumb_WHSZ8094_1024
thumb_IMG_9943_1024
Ebbe az étterembe hozott minket a túravezetőnk
thumb_IMG_9942_1024
Pikáns disznó husi, isteniii volt!!
thumb_ILXC4146_1024
thumb_CCAD2742_1024

A rövid sétánk után elmentünk egy Viña del Mar nevezetű óceán parti városkába, ami valami csodálatos volt, pont naplementére értünk oda.

thumb_RQNM7748_1024
thumb_IMG_5342_1024

Ennyi fért bele az első napunkba a túravezetőnkkel, ígyis borultam az ágyba vacsora nélkül, ahogy szinte mindenki a csapatból, mivel 8 óra különbség van Dubai és Chile között, mindenkit megviselt a jetlag.

Másnap az Andokba indultunk el. Hihetetlen leírni ezt a mondatot… mintha csak a Rám-szakadékról beszélnék, pedig nem! 😅 Ez az Andok! 🤗 Útközben megálltunk csizmát bérelni egy olyan helyen, ahol akár egész téli ruházatot lehetett volna kölcsönözni, ha szükséges. A vezetőnk mondta, ahogy ránk nézett, hogy csizmára mindenképp szükség lesz, mert latyakos, havas minden ott, ahova készülünk, pillanatok alatt beázik az edzőcipőnk és akkor fázni fogunk. Úgy megijsztett engem az időjárással, egy darab téli cuccom se volt ( egyrészt nem fért bele a bőröndbe, amit 8-9 napra pakoltam, másrészt az időjárás előrejelzés 20 fokot mondott Chilére, ki gondolta volna, hogy a hegyekben kötök ki). Ennek ellenére az összes őszi ruhám magamra aggattam a bőröndből, 4 réteg volt rajtam plusz a tavaszi kabát. A végén még vetkőztem is, mivel sütött a nap, nem kellett annyi pamut… 😁

thumb_IMG_0024_1024
Ide a csizmával!
thumb_IMG_0043_1024
A hegyekbe vezető úton sokszor ütköztünk váratlan forgalomba!

Elérkeztünk egy ponthoz, ahol már nem lehet autóval tovább menni, és kb 20-25 perces gyaloglás veszi kezdetét. A hely neve, ahogy térképen megtalálod: Embalse El Yeso. Egy csodaszép tavat kell keresned. Igazán szerencsés volt a layover időzítése, mivel most tél van Chilében, így hófedte hegyek vártak minket.

thumb_IMG_5477_1024
Embalse el Yeso
thumb_IMG_5528_1024
Kb. 30 perces fotózkodás veszi kezdetét, ilyenkor én kivárom, hogy a többi crew mit csinál, majd amelyik póz legjobban tetszik, felveszem én magam is. 😅 Néha igazi türelem játék kivárni, míg az 5-6 crew kitalálja, hogy lett végre egy jó képe a 100-ból. 😤
thumb_IMG_6374_1024
Túravezetőnkkel, aki készült Chile zászlóval.
thumb_FHQP0942_1024
CSODASZÉP

Közben kaptuk a hírt, hogy a reggel még zárva lévő termál fürdő kinyitott. Reggel még nem lehetett megközelíteni a hó miatt, de napközben letakarították. Egy kis földutat képzeljetek el, amin volt hó, jég és víz is. Fél úton megadta magát a kocsi, és fel kellett rakni a hóláncot, túravezetőnk természetesen mindenre fel volt készülve. Igazán önfeláldozó volt, még a kocsi alá is bemászott a latyakon…. 😅

thumb_IMG_0075_1024
Hólánc

Nagyon megérte (legalább is nekünk) megküzdeni az elemekkel, hiszen hihetetlen látvány és élmény várt ránk. Az Andok hegyei között 0-1°C-ban bikiniben forró termál vízben fürdőzhettünk.

thumb_IMG_0079_1024
Ilyet is még csak filmben láttam.
thumb_IMG_5922_1024
Nagyon szuper csapatunk volt! 🙂

Készítettem egy videót az Andokról, ezen látszik csak igazán, hogy mennyire szép is!

El mondani nem tudom, mennyire hálás vagyok ezért a túráért! Felülírt minden eddigi layoverem! 🙂