Jóreménység Foka

Sziasztok,

Kicsit elmaradtam a bejegyzésekkel mostanában, de apu járt nálam Dubaiban, és mindennap a várost jártuk. 😳

Nem olyan régen ismét Dél-Afrikába repültem, szép kis 9 órás járatot kellett túlélni, hogy végül megismerjem Cape Town / Fokváros titkait. Sokan először mentünk, de nem igazán érdeklődtek a túra iránt, amit mindenki csinál, amikor itt jár. Végül hármunknak szuper ajánlatot adott a hotel, szóval másnap kiadós reggeli után neki vágtunk a túrának, amely a Jóreménység fokáig vezetett. Fokváros hihetetlen gazdag látnivalókban, őszintén kicsit fel is idegesített ez a layover, mert csak rohantunk és rohantunk,és úgy éreztem, hogy én még maradnék, és néznék ki a fejemből egy-egy helyen. Van egy másik Cape town járatom is a hó végén, megpróbálom elcserélni, mert én turistaként szeretnék ide egyszer visszajönni. A járat nagyon hosszú és fárasztó, és ilyenkor erőlteti magát az ember, hogy menjen, majd a járat előtt valahogy kipattan a szeme, és nem bír aludni, tehát meló közben akar kidőlni megint. Nem kérem, köszönöm. 🙈

Tehát a Good Hope, azaz Jóreménység foka 65 km-re van a várostól, utunk a parton vezetett végig a Victoria Road-on, ahol láthattuk a csodálatos hegyeket, 12 csúcs van, így  12 Apostolnak hívják őket (Twelve Apostles). Amúgy az egész hegységet Table Mountainnek hívják, és a Nemzeti Parkot is, ahol fekszik. Mutatok egy-két képet, mert megálltunk néhány helyen fényképezni.

thumb_img_7360_1024
thumb_img_7371_1024
Alacsony a felhőalap
thumb_img_7382_1024
Útközben megálltunk egy Farm Village nevű helyen a Noordhoeknél , hogy felfrissítsük magunkat. Lehet kapni isteni kávét is, de én a friss dzsúz mellett döntöttem, ott darabolta fel a lányka a gyümölcsöket zöldésgeket előttünk a Faithjuice nevű bódénál, mindenkinek ajánlom!

Amikor elértünk a Jóreménység fokának a turisztikai pontjához, gyorsan bevásároltam a szuvenír boltban, majd neki feküdtünk a lépcsőknek, hogy megmásszuk őket.

thumb_img_7470_1024
“Ott vagyunk már?”
thumb_img_7483_1024
Kilátás a világ végéről
thumb_img_7397_1024
Panoráma

Egyszerűen fantasztikus! Itt már szerencsénk volt az időjárással is, és kisütött a nap. Egyébként a Jóreménység foka nem éppen a legdélibb pontja a kontinensnek, de mindenki így tudja, majd mikor felkeresi a helyet, rájön, hogy nem így van,mert ez egy félsziget, és Afrika csücske lentebb nyúlik és a neve Tű-fok. De ez mit sem ront az értékéből ennek a csodálatos helynek! ☺️

Óriási történelmi jelentősége is van a helynek, biztos mindenkinek ismerős töri óráról Bartolomeu Diaz, portugál felfedező neve. 🤓Ahogy ott álltam fenn a kilátónál, kicsit életre kelt a történelem, és elképzeltem, ahogy a hajó egyszercsak láthatóvá válik a Jóreménység fokáról. Na és itt jöttünk rá, hogy igen csak elszaladt az idő, tehát el kellett indulni visszafelé, pedig még elmerengtem volna ott magamban… Majd legközelebb.

Van egy szuper étterem is, ahol állítólag nagyon finom tengeri herkentyűket lehet enni (amit én nem szeretek. 😀 ), de nem volt rá természetesen időnk.

thumb_img_7490_1024
A pontos koordináták
thumb_img_7486_1024
Elvileg előfordulhatnak páviánok, de egy piros popó sem bukkant fel, amíg ott voltunk. A kiírás szerint szerencsére, mert, hogy veszélyesek.
thumb_img_7481_1024
Jóreménység Foka
thumb_img_7413_1024
Még egy csodaszép öböl

Innen még tettünk egy gyors kitérőt a Boulders Öbölhöz, ami egy terület Simon’s Town és a Cape Point között. Ez a hely az Afriakai Pingvin populációjáról vált híressé.

thumb_img_7460_1024
Az Afrikai Pingvinek veszélyeztetett állatfajnak számítanak
thumb_img_7424_1024
Az öbölbe van belépő (nem emlékszem mennyibe kerül, de nem volt drága). Igazán közel kerülhetünk a totyógó szépségekhez.
thumb_img_7456_1024
Pingvin falva 😀

A fárasztó de annál gyönyörűbb túra után visszaindultunk a hotelbe, ahol már nem is tudtam aludni a 9 órás járat előtt. Alig vártam,hogy leszálljunk Dubaiban. 😅✈️

És, hogy még mit tartogat Cape Town? Például a városban még egyáltalán nem vagyok ismerős. A Table Mountaint is meg kell még mászni, a kilátás állítólag lélegzetelállító. Fokváros híres a borairól, szóval ebből kifolyólag bor túrákat is szerveznek sajt kostolóval egybekötve. Lehet itt is cápákkal merülni, amit ugye csináltam Durbanben, viszont itt  a Fehér Cápát is van esélye látni az embernek a ketrecből, de nem rég néztem meg a Zátony c. filmet, ami nagyon tetszett, de meggyőzött, hogy ne merüljek cápák közé. 😀 Ami viszont nagyon érdekelne az a Bálna les!!! Aztán lehet menni mindendéle szafarira az afrikai pampákon. Na szóval száz szónak is egy a vége, bővült a bakancslistám….

Remélem nem sokára visszatérhetek ide hosszabb időre!

puszi

DOrka

2 thoughts on “Jóreménység Foka

1. Szia Dorka,

Örülök, hogy újra jelentkeztél. 🙂
    Ismét gyönyörű helyen jártál – mindig is sejtettem, hogy a Jóreménység Foka csodaszép lehet, de most rendesen leesett az állam, hogy mennyire…!!
    Nem csodálom, hogy ide inkább turistaként szeretnél eljutni, egy layover túl rövid egy ilyen szuper kalandhoz.